Wednesday, May 12, 2010

Pertingkatkan Keselamatan

Posted by UPP DPMZ On 2:33 PM No comments

 Us Majdi Zakaria..... Ketua Unit Hisbah PMRAM Pusat
sumber : blog hisbah (link)

Kepada semua mahasiswa yang berada dibumi mesir agar dapat mempertingkat keselamatan kita semua kerana sejak akhir-akhir ini banyak ganguan telah berlaku,kes terbaru berlaku dibumi Zagazig tentang perlakuan Arab yang tidak senonoh cuba melakukan ganguan seksual terhadap mahasiswi perubatan.

Apa yang penting ialah kita cuba bertindak dengan keadaan berikut:-

 Sila bergerak kearah tempat yang selamat

 Elakan keluar seorang diri walaupun keadaan terdesak

 Jangan panik ketika keadaan kecemasan berlaku

 Banyakan selawat tafrijiah dan lain-lain amalan agar kita tidak alpa

 Sila hubungi Pesiden ,Pengerusi PMRAM cawangan atau mana-mana wakil Hisbah dengan segera mengikut keadaan tempat

Memandangkan musim panas telah pun berada dipermulaanya keadaan orang-orang Arab lebih agresif pada waktu ini berbanding dengan musim sejuk.Keadaan kita juga tertekan dengan hampirnya imtihan jadi jagalah dan hargailah diri anda in sya Allah.Gunalah khidmat musrif sepenuhnya dengan apa yang telah diaturkan oleh BKAN dan DPM masing-masing.

Akhir kata kita sama-sama berdoa agar semuanya berada dalam keadaan selamat in sya Allah doa adalah senjata bagi kita. Mungkin ini adalah dugaan dan hikamh bagi kita memandangkan keadaan masalah sosial dikalangan ahli kita semakin parah. Sama-samalah kita berdoa agar Allah memberikan hidayah kepada mereka yang tidak endah dengan keadaan sekeliling dan masih lagi melakukan perkara-perkara yang dilarang oleh Allah. Usaha dan doa perlu seiring jangan kita hanya seronok menjadi muhtasib tanpa kita memohon pertolongan daripada Allah insya Allah

Wassalam

0 comments:

Sahabat