Sunday, May 27, 2012

Cabaran Orde Baru Dunia

Posted by UPP DPMZ On 11:54 PM No comments



Orde Baru Dunia (New World Order) adalah satu pemerintahan yang bersistemkan kapitalis Amerika yang cuba untuk menguasai dunia hari ini. Pemerintahan Orde Baru Dunia adalah seruan globalisasi yang bermula di Amerika Syarikat.

Ia juga merupakan penjajahan baru yang lebih licik dan merbahaya oleh Amerika Syarikat untuk menguasai dunia dalam segenap aspek samada sosial, budaya, politik, ekonomi, media massa dan teknologi.

Ia juga sebuah pemerintahan berasaskan illusi dan kebendaan material semata-mata. Pemerintahan ini hakikatnya didalangi oleh pertubuhan-pertubuhan Yahudi bagi mencengkam dunia hari ini dari pelbagai aspek, matlamat akhirnya adalah untuk menjauhkan serta menyesatkan umat manusia daripada hidup beragama. 

Pertubuhan rahsia seperti pergerakan Freemason, Illuminati, serta Organisasi Zionis sentiasa dikaitkan dengan agenda Orde Baru Dunia. Seringkali juga dikaitkan, bahawa badan antarabangsa seperti Bank Dunia, IMF, WTO, WHO, NATO, Kesatuan Eropah (EU) dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) merupakan organisasi proksi dan agen New World Order (Orde Baru Dunia).

Konspirasi Orde Baru Dunia juga adalah untuk mewujudkan satu sistem kerajaan yang menjadikan seluruh manusia sebagai hamba kepada golongan elit terutamanya bangsa Yahudi sebagaimana yang pernah dilakukan oleh Firaun kepada Bani Israel suatu ketika dahulu.

Perhambaan yang dilakukan dalam bentuk percukaian dan bebanan hutang termasuk melalui kecenderungan dan ketagihan kepada kemajuan teknologi, hiburan, dan permainan dirangsang menerusi manipulasi mata wang terutama penggunaan wang kertas.

Dasar ekonomi kapitalis ini diperkuatkan dengan prinsip Hak Asasi Kemanusiaan dan demokrasi yang memberi kelebihan serta keutamaan kepada golongan elit dari pemilik firma perbankan dan badan korporat termasuk pemimpin politik.

Konspirasi ini dikatakan bermula dengan penerbitan “Protocol Of The Elders Of Zion” di Rusia pada tahun 1903. Selepas itu, beberapa siri meja bulat, forum, persidangan, risalah-risalah, buku-buku diwujudkan bagi memperjuangkan gagasan pembentukan New World Order ataupun Orde Dunia Baru.

Sehinggalah kita melihat pada tangal 11 September 1990, Presiden George W Bush dalam ucapannya semasa persidangan bersama Kongres US, menekankan bahawa, “Objektif US terhadap pasca perang dingin dengan bekas Negara USSR adalah menjalinkan kerjasama dalam bentuk Orde Baru Dunia..”

Dr. Yusuf al-Qaradawi berpendapat:

"Adapun globalisasi, kami melihat - berdasarkan seruannya sehingga ke hari ini - ia adalah pemaksaan penguasaan politik, ekonomi, budaya dan sosial daripada Amerika Syarikat terhadap dunia, khususnya dunia timur dan dunia ketiga, bahkan secara lebih khusus, dunia Islam."

Cabaran ini lebih besar apabila kita melihat kuasa Imperialis ini cuba membina blok dalam dunia Islam lebih-lebih lagi apabila berlakunya peperangan Iraq-Kuwait, Iraq-Iran yang didalangi Amerika, begitu juga serangan 11 September, peperangan Amerika-Afghanistan seterusnya Amerika-Iraq. Selain itu, serangan Gaza pada tahun 2008 oleh Israel-Zionis yang disokong kuat oleh Amerika. Ini adalah salah satu pemaksaan penguasaan politik yang dilakukan oleh Amerika ke atas dunia Islam.

Selain politik yang dikawal oleh Imperialis Amerika, ada 2 faktor lagi yang menjadi kekuatan Orde Baru Dunia iaitu Media dan Teknologi. Maka, ketiga-tiga faktor inilah (Politik, Media dan Teknologi) yang menjadikan Amerika sebuah kuasa besar dunia yang mengawal serta memaksa masyarakat dunia menerima budaya mereka.

Media memainkan peranan penting dalam menjayakan propaganda Orde Baru Dunia. Saluran maklumat kepada masyarakat dunia dikawal dan disaring. Kawalan media ini disebarkan oleh syarikat-syarikat Akhbar dan Televisyen Antarabangsa yang di kawal penuh oleh golongan ini bagi masyarakat antarabangsa untuk menerima agenda propaganda halus mereka seperti CNN, CNBC, ABC, BBC, AFP, Reuters dan bermacam-macam stesen lain yang memaparkan agenda mereka. Media adalah pengaruh besar yang berjaya memesongkan pemikiran orang yang tidak mengerti apa-apa tentang kehidupan. 

Peranan media jugalah menyebarkan budaya barat dan jahiliyah untuk masyarakat antarabangsa mengagungkan budaya-budaya jahiliyah yang di bawa oleh mereka. Industri ini berperanan seperti mind-control atau pengawalan minda masyarakat dari sudut muzik, artis, ahli-ahli sukan, filem-filem, berita, hiburan, dan sebagainya. Realitinya, kita boleh melihat masyarakat Timur dan negara-negara Islam di seluruh dunia dimana anak-anak mudanya lebih mengagungkan budaya-budaya barat demi segala-galanya atas nama kemodenan dan kemajuan berbanding adat ketimuran yang lebih beradab dan bertamadun. 

Maka natijahnya, ramai dikalangan anak-anak muda terjerumus dalam masalah seks bebas, pergaulan bebas, melahirkan anak luar nikah, ketagihan dadah, budaya hedonisme terlampau dan sebagainya.

Faktor Teknologi dan Sains juga adalah aspek yang terpenting bagi menjalani Orde Baru Dunia lebih-lebih lagi dalam kurun ke-21, kita dapat melihat dengan jelas agenda mereka dalam bidang perubatan, pendidikan, perbandaran, pembangunan infrastruktur, pengangkutan, persenjataan, telekomunikasi, perbankan, perniagaan serta pentadbiran negara. Ini adalah salah satu bentuk penguasaan keatas masyarakat dunia.

Maka, peranan Teknologi dan Sains ini adalah salah satu cabaran yang sangat hebat yang perlu dikuasai oleh umat Islam supaya umat akhir zaman ini tidak tertipu dengan agenda Orde Baru Dunia.

Oleh itu, antara yang perlu di sematkan dalam jiwa umat Islam hari ini adalah diri perlu dipelihara daripada kebinasaan selaras dengan ayat al-Quran yang menyeru orang beriman supaya memelihara diri dan keluarga mereka daripada api neraka. Musuh sedang menanamkan pembohongan demi pembohongan, khayalan yang dicipta tidak berperhujung sehingga kita tidak mengenal kebatilan dan kebenaran. Maka kita perlu perkukuhkan jatidiri, menjauhkan diri dengan segala bentuk syirik, mengenali musuh-musuh kita supaya kita tidak tertipu dengan slogan serta bentuk fahaman secara sedar ataupun tidak telah menarik diri dan keluarga kita ke lembah kehinaan. Al-Iyazubillahimin zalik..

Peranan kita sebagai umat Islam hari ini adalah penguasaan dari sudut politik Islam, media Islam, teknologi sains berdasarkan Islam, ekonomi Islam, budaya Islam, pentadbiran Islam dan segala ilmu. Ini perlu diterjemahkan dalam kehidupan seharian kita bagi memastikan serta mengisi kemenangan dan kebangkitan Islam suatu hari nanti. 

"Dan golongan Yahudi serta ahli kitab tidak akan merasa senang selama-lamanya dengan kamu selagi kamu tidak mengikut agama mereka. Katakanlah pertunjuk itu dari Allah dan dariNyalah pertunjuk yang benar. dan jika kamu mengikut kehendak mereka ini selepas diberikan pertunjuk dari kamu, ingatlah sesungguhnya Allah tidak akan menjadi penolong kamu serta pelindung."

[Surah Al-Baqarah, ayat:120]

Disediakan Oleh,

Mohd Faizzudin Ghazali
Naib Presiden I
Ketua Lajnah Dakwah Dan Pembangunan Insan PMRAM 2011

Sumber : ubs-pmram

0 comments:

Sahabat