Friday, August 29, 2014

IJTIMA THAQAFI 2.0: PANDANGAN PIMPINAN BARAT TERHADAP ISLAM

Posted by UPP DPMZ On 12:58 PM No comments


ZAGAZIG, 26 Ogos 2014 - PMRAM Cawangan Zagazig telah menganjurkan satu Program Kebajikan Ilmiah buat warga Zagazig iaitu 'Ijtima Thaqafi' di bawah anjuran Unit Pengetahuan Dan Pendidikan DPMZ sesi 2013/2014. Pendiskusi dijemput khas dari Kaherah AF Ust Mohamad Naqib Moh Bakhudin, Kuliah Syariah Tahun 4 dan juga penggerak utama dalam FELO Manhal PMRAM 2014.


Kitab ini menceritakan berkenaan pandangan pimpinan utama barat kepada umat Islam dan kesuciannya. Mereka telah merancang secara terperinci tentang kelebihan dan kelemahan Umat Islam. Segala bentuk penyeksaan dilakukan pada umat Islam terdahulu, dan ia terus berlarutan sehinggalah ke hari ini. Musuh Islam turut merancang melemahkan Umat Islam dari pelbagai sudut, dan mengambil kesempatan di atas kelekaan umat Islam.


Kita ini juga menceritakan sebab-sebab mereka memerangi Islam dari dahulu sehingga kini. Antara sebabnya adalah Agama Islam adalah satu-satunya yang berani menghalangi segala agenda mereka untuk menyebarkan agama mereka mahupun segala bentuk ideologi yang mereka letakkan. Mereka juga takut akan kesatuan Islam yang mampu menggoyahkan pergerakan mereka. Penulis kita sentiasa mengingatkan kepada kita betapa pentingnya kesedaran untuk mengetahui segala bentuk perancangan musuh. 


Kehadiran warga Zagazig amat menggalakkan, dan program bermula sekitar jam 5.30 petang di Zagazig Malaysian Students Hall. Semoga kita mengambil manfaat bersama di dalam mengetahui perancangan musuh yang sentiasa berlegar di sekitar kita.


Diharapkan kesatuan Umat Islam akan berjalan dan menewaskan musuh Islam dikalangan Kuffar dan Munafik.

"MEMURNIKAN PEMIKIRAN MELESTARIKAN KESATUAN"



0 comments:

Sahabat