Wednesday, September 19, 2012

Diskusi Kitab "Kebangkitan Islam : Antara Harapan dan Kebimbangan"

Posted by UPP DPMZ On 4:29 PM No comments



SELASA,18 September 2012 - Unit Biah Solehah DPMZ sesi 2012/2013 di bawah Unit Dakwah dan Pembangunan Insan DPMZ sesi 2012/2013 telah mengadakan Diskusi Kitab bertepatan usul kedua DPMZ sesi ini iaitu "Membina generasi pelapis melalui penekanan terhadap aspek thaqafah dan tabiyah"


Tajuk kitab yang didiskusikan itu ialah "Kebangkitan Islam : Antara Cita-cita dan Kebimbangan". Kitab ini adalah hasil daripada kuliah yang disampaikan oleh Dr Yusuf Al-Qaradhawi. Pengisi jemputan, Al-Fadhil Saudara Muhammad Zuhairi Bin Zainal Abidin, Ketua Badan Pengetahuan dan Penyelidikan PMRAM 2012 selaku pendiskusi kitab tersebut.

Kitab itu membincangkan tentang 'Kebangkitan Islam Masa Kini'. Dr Yusuf Al-Qaardhawi menggariskan beberapa persediaan dan garis panduan kepada umat Islam untuk menghadapi dan menelopori kebangkitan ini.

Kehadiran yang memberansangkan dikalangan ahli DPMZ ke majlis Diskusi Kitab yang dianjurkan UBS DPMZ sesi ini. Majlis itui diakhiri dengan penyampaian cenderahati kepada pengisi jemputan oleh Saudara Mohd Shobri Bin Mat Yaakub Pengerusi DPMZ sesi 2012/2013.

0 comments:

Sahabat