Sunday, March 1, 2009

The Annual Festival Thaqafah & Ukhwah Zagazig 09'

Posted by UPP DPMZ On 11:46 PM No comments


Tangal 9 hingga 14 MAC 2009 telah berlangsung sebuah program tahunan anjuran Dewan Perwakilan Mahasiswa Zagazig iaitu Festival Zagazig 09. Program yang telah bertemakan " Ukhuwwah dierrat, Thaqafah diperkuat, ekonomi dipertingkkat, Tarbiah diperhebat" ini adalah satu program tahunan yang diadakan adalah unutk menyemai semangat ukhuwwah di kalangan ahli DPMZ yang saban tahun semakin ramai ahlinya. Program yang diadakan selama seminggu ini dimeriahkan pelbagai pengisisan samada dalam bentuk sukan mahupun ilmiah seperti talkshow, sukaneka, forum dan lain-lain lagi.

Majlis perasmian telah disempuranakan oleh al-fadhil Ustaz Azizudi selaku BP PMRAM merangkap BP angkat zagazig. dlama ucapan beliau mengharapkan agar progaram seperti ini dapat mengeratkan ukhuwwah disamping menyemai semangat kesatuan di kalngan ahli DPMZ itu sendiri. sejerus majlis perasmian telah dilaksanakan program diteruskan dengan slot cakna palestin yang telah disampaikan oleh Ustaz Muin selaku pengarah MINI PAVILION PMRAM sendiri..

Pada 14 mac 2009 satu majlis tirai penutup Festival Zagazig telah diadakan, ia telah dirasmikan oleh ustaz Rasul Amat selaku Badan Pengurus PMRAM merangkap Lajnah Muhafazah PMRAM. Majlis telah diserikan dengan pelbagai persembahan daripada para pemenang juga penyampaian hadiah pada para pemenang bagi ketogori yang telah dipertandingkan. Mawaf Tanta Qadim telah dinobatkan sebagai kamsis terbaik bagi festival Zagazig 09.. Majlis telah disempurnakan dengan penampilan khas nasyid dari Ustaz halim Shoutul Amal. semoga program ini dapat meniggalkan kenagan manis indah bersam sahabat-sahabat di Dewan Perwakilan Pelajar Zagazig..

0 comments:

Sahabat